Health n Fitness

Postoje 2 vrste masnih ćelija, jedne vas mogu učiniti mršavim: Evo kako da stimulišete njihovu proizvodnju

Postoje dve vrste masnih ćelija u telu – bele i braon masnoće.

Bele masnoće skladište energiju u obliku triglicerida, imaju neke zaštitne funkcije i pomažu u odbrani od infekcija. Uglavnom se skladište oko struka i kukova.

Sa druge strane, tu su i braon masnoće, kojih ima manje, a koje kroz regulaciju toplote proizvode pet puta više energije nego bele masnoće. Braon masne ćelije skladište se oko karlice i iznad bubrega.

Zašto su braon masne ćelije dobre?

Ako želite da budete vitki i zdravi, veoma je važno da se smanji količina visceralnih i potkožnih masti, a sa druge strane, da se poveća količina braon masnoća.

Braon masnoće odgovorne su za termogenezu (proizvodnja toplote, koja se podstiče i tokom topljenja masnoća). Gojazni ljudi u svom telu imaju veoma malu količinu braon masnoća u odnosu na bele.

Braon masnoće imaju jednu retku funkciju – uključuju veliki broj mitohondrija (organela koje obezbeđuju akumulaciju ćelijske energije).

Protein pod nazivom UCP1 nalazi se u ćelijskim mitohondrijama braon masnih ćelija, koji momentalno pretvaraju masne kiseline u toplotnu energiju. Na taj način braon ćelije omogućavaju sagorevanje masnoća.

Kada se aktiviraju, dolazi do transporta masnih kiselina iz belih u braon ćelije. Bele masnoće skladište se ispod kože i oko organa. Sa druge strane, braon masnoće umesto da skladište energiju, one je sagorevaju u značajnoj količini.

Fizička aktivnost vrlo je važna za povećanje količine braon masnih ćelija. Računaju se čak i jednostavne jutarnje vežbe.

Osim vitkog tela, kada preovladaju braon masne ćelije, rezultat je i zaštita od metaboličkih bolesti, uključujući i dijabetes tipa 2, kao i kardiovaskularnih bolesti i moždanog udara.

Osim što doprionose mršavljenju, braon masne ćelije imaju i druge pozitivne efekte na metabolizam. Neki od najvažnijih su sprečavanje otoprnosti na isulin i intolerancije na glukozu, čime se dalje mogu sprečiti gojaznost, dijabetes i vaskularne bolesti.

Kako smršati pretvarajući bele masnoće u braon?

Tokom godina sa viškom kilaže, količina braon ćelija u telu se topi, pa je važno prvo stimulisati njihovu ponovnu proizvodnju. Najbolji načini za to su vežbanje, snižavanje unosa kalorija i uvođenje određenih namirnica u ishranu, koje podstiču proizvodnju braon masnih ćelija. Tu je i regularan san – važno je otići na spavanje pre 23 časa.

Ne utopljavajte se previše

Hladnoća iritira termoreceptore na koži i aktivira transport adrenalina i norepinefrina u braon ćelije. Najbolje je spavati u prostoriji u kojoj temperatura ne prelazi 19 ili 20 stepeni.

Hrana koja stimuliše proizvodnju braon masnih ćelija

– Jabuke, ruzmarin, majčina dušica. Sadržeursulnu kiselinu, koja stimuliše sintezu irisina i aktivira simpatetički nervni sistem, koji reguliše disanje, varenje i cirkulaciju. Rezultat je povećan broj braon ćelija, usporavanje gojenja i izgradnja mišića.

– Zeleni čaj i crvena paprika. Aktiviraju braon masnoće i snižavaju telesnu težinu.

– Beli luk. Povećava količinu braon masnoća i poboljšava rad srca.

– Kurkuma. Podstiče proizvodnju energije i ćelijskih mitohondrija.

– Morske trave i alge. Bez gvožđa kojeg puno ima u ovim namirnicama, braon masnoće ne mogu da se proizvedu u dovoljnoj količini, a pritom utiče i na oslabljenje funkcije štitne žlezde.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
Close